Verkeersveiligheid rond de Talisman
 
De verkeersveiligheid rond de school blijft een aandachtspunt. Het Gerardusplein is gerenoveerd en er is sinds twee jaar een schoolzone rond onze school ingevoerd waar je maximaal 15 km per uur mag rijden. Veilige oversteekplaatsen, etc.  We blijven samen met de gemeente werken aan het verbeteren van de verkeersveiligheid.
De actie “De scholen zijn weer begonnen” is ook weer gestart met het doel om de verkeersveiligheid rond scholen  te vergroten. Kom zoveel mogelijk lopend of met de fiets naar school.  Dit is ook het beleid van de verkeerscommissie van de school.
 
Omdat er weer een heleboel nieuwe ouders op onze school zijn gekomen herhalen we nogmaals ons
onderstaand advies. Geef het ook door aan opa’s en oma’s die de kinderen halen en brengen.
 
Parkeren buiten de bomenrij op het Gerardusplein
Het advies van de verkeerscommissie van onze school is om zoveel mogelijk te voet of met de fiets naar school te komen. Komt u met de auto, parkeer deze dan altijd op het Gerardusplein. Zodoende blijft het in de Seringenstraat en Begoniastraat, bij de ingangen van de school, overzichtelijker en dus veiliger!
Op de tekening hierboven ziet u hoe u het veiligst de auto kunt parkeren. A.u.b. de auto’s buiten de bomenrij met de voorkant richting straat, zodat u niet achteruit hoeft te rijden.
Parkeert u dus a.u.b. niet voor de ingang van school. Dit is niet verkeersveilig voor de kinderen en daarom verboden.
 
Wilt u het plein niet oprijden waar kinderen lopen (zie rode streep) Het is veel veiliger om op de andere plekken het plein op te rijden. Ook vragen wij u niet te rijden binnen de bomenrij. Dit houden we graag voetgangersgebied!  Zo zorgen we samen voor een zo veilig mogelijke verkeerssituatie.
 
 
 
Vandaag is groep 8 op de fiets vertrokken naar De Berger Hoeve in Bergeijk (www.bergerhoeve.nl ) waar het schoolkamp plaats zal vinden. Zij zullen...
Op De Talisman willen we leerlingen voorbereiden op de toekomst met alle vaardigheden die daarbij komen kijken. Creatief denken, creativiteit en ICT...